Month: gegužės 2021
2021 metais pateikėme paraišką tapti STEAM mokyklų tinklo nariais.
Kas tai yra STEAM? Tai – gamtos, technologijų, inžinerijos mokslų, menų bei matematikos sintezė ugdymo procese. STEAM metodika darželiuose skatina vaikus domėtis ir analizuoti jiems pateiktas temas, neįteigiant išankstinės nuomonės ar atsakymo, vaikai skatinami atrasti bei išvadas daryti patys. Šią JAV užgimusią ugdymo kryptį, įvertinusios šiuolaikiniame pasaulyje kylančius iššūkius, yra pasirinkusios sėkmingiausios bei garsiausios pasaulio ikimokyklinės įstaigos. Ypač šiandien STEAM metodologija populiari Šiaurės ir Skandinavijos šalyse.
Ikimokykliniame vaikų ugdyme gali būti taikomi pavieniai STEAM metodai bendrame ugdymo procese ir ugdymas gali vykti tik visapusiškai dirbant pagal STEAM metodologiją. Mūsų darželyje darbas yra organizuojamas taikant pavienius STEAM metodus. Mūsų siekiamybė – ugdymo proceso visuma, pagrįsta Steam metodika. Dalyvaudami STEAM tinklo veikloje plėtosime STEAM mokyklų partnerystę. Įstaigoje sukursime inovatyvioms veikloms skirtas erdves vidaus ir lauko aplinkas. Tobulinsime ikimokyklinio amžiaus vaikų ekonominį, ekologinį, socialinį ir kultūrinio tvarumo ugdymą. Ugdomajame procese naudosimės IKT ir kitas skaitmenines ugdymosi priemones. Pedagogai tobulins gebėjimus integruoti į ugdomąjį procesą priemones, randamas natūralioje aplinkoje, kurs inovatyvias veiklas, sudarys tyrinėjimą skatinančias situacijas. Mokysimės kartu su socialiniais partneriais dirbti ir kurti grupėse, sprendžiant realias gyvenimo situacijas, teoriją grindžiant praktine veikla. Pedagogai domėsis savo dalyko ir mokslo naujovėmis, tobulins kompetencijas, reikalingas mokyklos STEAM veiklos plano įgyvendinimui. Vaikai įgys naujų žinių gamtos mokslų, inžinerijos, meno/dizaino, matematikos ir kitose STEAM siūlomose srityse. Ugdomasis procesas vyks netradicinėse aplinkose: muziejuose, gamtoje, ugdytinių tėvų darbovietėse, kitose ugdymo įstaigose ir kt. Žaisdami aktyviai žadiname mažųjų smalsumą, leisime vaikams išbandyti įvairius, mus supančius procesus bei objektus. Pavyzdžiui, balas ar purvą, kartu rankomis minkysime tešlą, kepsime blynus, sausainius, auginsime daržoves ir kt. Taip pat aktyviai į ugdymo procesą stengsimės įtraukiame ir ugdytinių šeimas.