STEAM
2021 metais pateikėme paraišką tapti STEAM mokyklų tinklo nariais.
Kas tai yra STEAM? Tai – gamtos, technologijų, inžinerijos mokslų, menų bei matematikos sintezė ugdymo procese. STEAM metodika darželiuose skatina vaikus domėtis ir analizuoti jiems pateiktas temas, neįteigiant išankstinės nuomonės ar atsakymo, vaikai skatinami atrasti bei išvadas daryti patys. Šią JAV užgimusią ugdymo kryptį, įvertinusios šiuolaikiniame pasaulyje kylančius iššūkius, yra pasirinkusios sėkmingiausios bei garsiausios pasaulio ikimokyklinės įstaigos. Ypač šiandien STEAM metodologija populiari Šiaurės ir Skandinavijos šalyse.
Ikimokykliniame vaikų ugdyme gali būti taikomi pavieniai STEAM metodai bendrame ugdymo procese ir ugdymas gali vykti tik visapusiškai dirbant pagal STEAM metodologiją. Mūsų darželyje darbas yra organizuojamas taikant pavienius STEAM metodus. Mūsų siekiamybė – ugdymo proceso visuma, pagrįsta Steam metodika. Dalyvaudami STEAM tinklo veikloje plėtosime STEAM mokyklų partnerystę. Įstaigoje sukursime inovatyvioms veikloms skirtas erdves vidaus ir lauko aplinkas. Tobulinsime ikimokyklinio amžiaus vaikų ekonominį, ekologinį, socialinį ir kultūrinio tvarumo ugdymą. Ugdomajame procese naudosimės IKT ir kitas skaitmenines ugdymosi priemones. Pedagogai tobulins gebėjimus integruoti į ugdomąjį procesą priemones, randamas natūralioje aplinkoje, kurs inovatyvias veiklas, sudarys tyrinėjimą skatinančias situacijas. Mokysimės kartu su socialiniais partneriais dirbti ir kurti grupėse, sprendžiant realias gyvenimo situacijas, teoriją grindžiant praktine veikla. Pedagogai domėsis savo dalyko ir mokslo naujovėmis, tobulins kompetencijas, reikalingas mokyklos STEAM veiklos plano įgyvendinimui. Vaikai įgys naujų žinių gamtos mokslų, inžinerijos, meno/dizaino, matematikos ir kitose STEAM siūlomose srityse. Ugdomasis procesas vyks netradicinėse aplinkose: muziejuose, gamtoje, ugdytinių tėvų darbovietėse, kitose ugdymo įstaigose ir kt. Žaisdami aktyviai žadiname mažųjų smalsumą, leisime vaikams išbandyti įvairius, mus supančius procesus bei objektus. Pavyzdžiui, balas ar purvą, kartu rankomis minkysime tešlą, kepsime blynus, sausainius, auginsime daržoves ir kt. Taip pat aktyviai į ugdymo procesą stengsimės įtraukiame ir ugdytinių šeimas.
STEAM VEIKLOS 2021 METAIS
Nėra galerija pasirinktas ar galerija buvo ištrintas.
„Mano velykinis margutis 2021“
Auklėtojos Dianos projektas su „Varliukų“ grupės vaikais – „Mano velykinis margutis 2021“. Judėjimas link STEAM ugdymo (tai – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis vaikų gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, matematikos, technologijų ir inžinerijos kontekste).
Jaunieji tyrinėtojai.
2021/04/12-16 Savaitės tema „Ieškokime, bandykime ir tyrinėkime“, „Drugelių“ gr. (4-5 m.), auklėtoja Rasa B. … jaunieji atradėjai – išradėjai. Spalvos, jų žaismas ir jų pateikimo struktūra…
Nėra galerija pasirinktas ar galerija buvo ištrintas.
Vandens lašelio istorija.
Kur galima rasti vandens lašelį? Kodėl jis visai mūsų planetai taip reikalingas ir nepakeičiamas? „Varliukų“ grupės vaikai įsivaizdavo jį ir kūrė darbelius bei atliko spalvingus ir įtraukiančius bandymus. Dianos Mačėnienės grupė projektas „Vandens lašelio istorija“.
Šią savaitę kalbėjome apie augalus. Daug pavadinimų vaikams buvo negirdėti. Labai apsidžiaugė, kai merkėme svogūnus į vandenį. Vaikams vandens pylimas į indelius tiek suteikė džiaugsmo, kad net greit susidarė laukiančių eilutė. Patiko tai, kad vaikai griežtai laikėsi eiliškumo. Kiekvienas įpylęs vandens, labai atsargiai merkė svogūną į jį ir kartu grožėjosi, kad gražiai atrodo. Vaikai pastabūs. Jie pastebėjo, kad po dviejų dienų išlindo šaknys. Buvo keletas vaikų, kurie bijojo susitepti rankytes, kai reikėjo įspausti sėklą į žemę. Ši savaitė vaikams labai įspūdinga. Jie gerai žino, kad augalas augtų, reikia šilumos, šviesos ir vandens.
Ačiū Armandui ir Nojui, kurie atsinešė sėklų iš namų. Emrinos pavasarišką piešinį išsiuntėme į Tarptautinę vaikų kūrybinių darbų virtualiąją parodą „Pavasario pranašai“. (Klaipėdos lopšelis – darželis „Boružėlė“).
Tyrinėju…
Edukacinė aplinką, kurioje vaikai galėjo visapusiškai tyrinėti, atrasti, kurti ir ugdytis komunikacinius, informacinius, socialinius, meninius, pažintinius gebėjimus. Veikla ugdanti smalsumą. … pritaikant STEAM metodikas.
Nėra galerija pasirinktas ar galerija buvo ištrintas.
Lankome žvėrelius…
Nėra galerija pasirinktas ar galerija buvo ištrintas.